Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2012

Η ελληνική ελιά που ταξιδεύει στο Ιντερνετ

Αναδημοσίευση από http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=285573

Έντυπη Έκδοση Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, Κυριακή 19 Ιουνίου 2011

Μέσω Διαδικτύου πραγματοποιεί το 90% των πωλήσεών της στο εξωτερικό αλλά και την ελληνική αγορά η εταιρεία συσκευασίας ελαιών Liandris Group.
Χωρίς κρατική υποστήριξη, χωρίς να συμμετέχει σε διεθνείς εκθέσεις ειδών διατροφής και με ανύπαρκτη κλαδική διαφήμιση, η εταιρεία βρήκε αυτή τη συνταγή για να ξεπεράσει την κρίση και να αναδειχθεί σε υπολογίσιμο παίκτη στην εμπορία και τις εξαγωγές ελαιών και ελαιολάδου.

Η Αννα Λιανδρή- κόρη του Γιώργου Λιανδρή, ιδρυτή της εταιρείας- παραδέχεται την απρόσμενα θεαματική αποτελεσματικότητα του δικτύου, που σε μία 10ετία αναδείχθηκε σε ισχυρό μέσο προώθησης εξαγωγών και άμεσων πωλήσεων. Για να πετύχει το σχέδιο, ο όμιλος καθιέρωσε πρωτοποριακές συσκευασίες στην ελληνική αλλά και σε ξένες αγορές, καλύπτοντας όλες τις ποικιλίες και τα μεγέθη της ελιάς. Η εταιρεία συνεργάζεται με έλληνες παραγωγούς και μέσω καινοτόμων συστημάτων συσκευασίας παράγει και εμπορεύεται όλα τα διαθέσιμα μεγέθη ελιάς, όπως ορίζονται από το διεθνές σύστημα μέτρησης.

Ανταγωνιστικό πακέτο

Η εξειδίκευση σε συστήματα συσκευασίας δίνει ισχυρό πλεονέκτημα έναντι ξένων ανταγωνιστών. Οπως σημειώνει η κόρη του ιδρυτή, από τη στιγμή που η εταιρεία θα καταφέρει να στείλει δοκιμαστικά προϊόν στον ξένο πελάτη, το ελληνικό προϊόν θα προτιμηθεί από τα φθηνότερα ισπανικά αλλά και τα ακόμη φθηνότερα τουρκικά. Να σημειωθεί πως διεθνώς η ελιά πωλείται με βάση 14 κατηγορίες, που ξεκινούν από τους 71-90 έως 351-380 καρπούς ανά κιλό. Σημασία έχουν επίσης ο τύπος παραγωγής (ολόκληρη ελιά, εκπυρηνωμένη/χωρίς κουκούτσι, σε ροδέλες, γεμιστές και πάστα) και η συσκευασία (μεταλλικές, πλαστικές κ.λπ.). Αυτά εάν συνδυαστούν με την υψηλή ποιότητα καθιστούν τον ελληνικό καρπό από τους πρώτους σε ζήτηση σε αρκετές ξένες αγορές.

Τα πρώτα συμβόλαια κλείστηκαν με μεμονωμένους γάλλους εστιάτορες (αρχές της 10ετίας του 2000) και αφορούσαν παραγγελίες ελιάς με λιαστή ντομάτα. Ακολούθησαν περιφερειακές αλυσίδες αλλά και γάλλοι χονδρέμποροι. Επόμενη αγορά ήταν η γερμανική, όπου η Liandris - πάλι με κύριο μέσο το Διαδίκτυο- έκλεισε πολλές παραγγελίες. Μέσω του Internet ενημερώθηκαν για τα τυποποιημένα προιόντα ελληνικής ελιάς ρώσοι γευσιγνώστες, οι οποίοι παρήγγειλλαν ελιά γεμιστή με σύκο. «Οι διατροφικές προτιμήσεις των ξένων πελατών είναι τόσο διαφορετικές, που μία εταιρεία αυτού του ειδικού τύπου πρέπει να διαθέτει άριστη τεχνογνωσία και απόλυτη εξειδίκευση» σημειώνει η Αννα Λιανδρή. Η εταιρεία εκτός από την ελιά και το ελαιόλαδο εμπορεύεται και άλλα παραδοσιακά προϊόντα της ελληνικής γης, ωστόσο τα δύο πρώτα αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος της δραστηριότητάς της.

Μ. ΓΕΛΑΝΤΑΛΙΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου